27.08.2020
Pokus o zneužití platební karty – Vishing!
Vážení klienti,
nesdělujte své citlivé údaje o platební kartě po telefonu. V poslední době se objevují útoky na klienty tuzemských bank formou tzv. vishingu.
Útočník volá klientovi z podvrženého telefonního čísla (útočníci volají z čísla call centra různých bank) s cílem vylákat z klienta údaje o jeho platební kartě (číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV nebo CVC kód).
Nezapomínejte, že banka tímto způsobem nikdy po svých klientech tyto citlivé údaje po telefonu nebo emailem nepožaduje!
Pokud se s takovýmto jednáním setkáte, tak nás kontaktujte a my vše prověříme.
07.05.2020
Bankovní trojan Triada
Tento druh zranitelnosti, který dokáže obcházet už i SMS zabezpečení byl v minulosti používán pro šíření nežádoucí reklamy nebo nevyžádané pošty na napadeném počítači. Zranitelnost označována jako trojský kůň se stává velice populární a je cílenou hrozbou na zařízeních s aplikací Android, který používají především mobilní chytré telefony nebo tablety.
Triada se dokáže v mobilním telefonu či tabletu propojit s internetovým bankovnictvím a dokáže následně upravovat přihlášení do internetového bankovnictví nebo přeposílat zaslané SMS zprávy při ověření platby.
Tento trojan může být součástí nebezpečné aplikace, kterou si uživatel do zařízení stáhne z obchodu, který není oficiálním obchodem pro Android zařízení nebo z neověřeného odkazu.
Doporučujeme stahovat pouze ověřené aplikace z obchodu GooglePlay nebo z ověřených internetových zdrojů. Dále doporučujeme klikat pouze na ověřené odkazy a vyvarovat se klikání na odkazy z příchozích reklam.
12.9.2019
Platební transakce
Od 14.září 2019 je účinné Nařízení EU 2018/389, které definuje silné ověření klienta. Toto nařízení se týká i transakcí platebními kartami (placení v obchodech a na internetu).
Pokud by Vám terminál odmítnul uskutečnit bezkontaktní platbu, tak platbu opakujte vložením karty do terminálu a zadáním PINU.
5.9.2019
V aplikaci "WSPK Smartbanking" bude ukončena podpora platformy Windows Phone.
Vážení klienti,
od 15.11.2019 ukončujeme podporu pro platformu Windows Phone v aplikaci „WSPK Smartbanking“. Tímto dnem počínaje nebude možné se přihlásit do aplikace na zařízeních, které mají tento operační systém. Po tomto datu doporučujeme odinstalování aplikace z Vašeho zařízení. Naši aplikaci „WSPK Smartbanking“ si můžete aktivovat na zařízeních s operačním systémem iOS nebo Android. Aktivace se provádí po přihlášení do internetového bankovnictví na záložce „Klientská zóna“.
Důvodem je ukončení podpory rozvoje operačního systému pro mobilní zařízení výrobcem, který ke konci roku přestane vydávat bezpečnostní aktualizace.
9.8.2019
Placení kartou na internetu – zprovoznění služby 3DSecure
Využívejte službu 3DSecure na platebních kartách. Tato služba je součástí placení kartou na internetu. Placení tímto způsobem je bezpečnější, protože každá platba je potvrzena kódem z SMS zprávy.
Při placení kartou na internetu je důležité, aby byl internetový obchod bezpečný a podporoval službu 3DSecure. To lze ověřit podle loga, např. “Mastercard SecureCode”, “Mastercard Identity Check”, “Verified by Visa”, “Visa Secure”.
12.6.2019
Ověřujete si před vstupem do internetového bankovnictví pravost webu a platný certifikát?
Doporučujeme Vám si vždy zkontrolovat před zadáním a odesláním vašich osobních údajů pro přihlášení do internetového bankovnictví:
18.3.2019
Upozorňujeme na možnou hrozbu v mobilní aplikaci PDF Conventer
Antivirové společnosti analyzují možnou zranitelnost v mobilní aplikaci PDF Converter. Pokud aplikaci máte nainstalovanou, doporučujeme aplikaci raději odinstalovat.
19.2.2019
Upozorňujeme na podvodné útoky pomocí zavirované aplikace Word Translator
Některé české banky v posledních dnech čelily několika pokusům o zcizení peněz klientů prostřednictvím podvodné mobilní aplikace s názvem Word Translator, která sloužila uživatelům pro překládání textů. Tato aplikace byla dostupná v oficiálním aplikačním obchodě Google Play pro smartphony s Androidem. Zavirovaná aplikace umožňuje útočníkům dostat se k bankovnímu účtu majitele mobilního telefonu vč. přístupu do sms zpráv.
Nemáme žádné informace, že by došlo k útokům na účty klientů Waldviertler Sparkasse Bank AG!
Pokud máte aplikaci Word Translator nainstalovanou, ihned ji odinstalujte a zkontrolujte pro jistotu peněžní prostředky na svých účtech.
Základem bezpečnosti je opatrnost
Přestože Google Play je oficiálním aplikačním obchodem pro platformu Android, neznamená to garanci důvěryhodnosti všech zde umístěných aplikací. Kromě instalace bezpečnostního softwaru proto představuje jedinou cestu důsledná kontrola požadovaných oprávnění aplikace s ohledem na její primární a legitimní účel. A to nejen v průběhu instalace, po prvním spuštění, ale i kdykoliv v budoucnu.
Základní pravidla:
1. Stahování aplikací pouze z důvěryhodných zdrojů (Google Play).
2. Věnování pozornosti hodnocení aplikací uživatelskou komunitou.
3. Důsledná kontrola oprávnění, které po uživateli aplikace vyžaduje.
4. Používání zařízení s pravidelně aktualizovaným operačním systémem.
5. Používání pravidelně aktualizované bezpečnostní aplikace.
24.01.2019
Upozorňujeme na podvodné útoky pomocí zavirované aplikace Blockers call 2019
Nemáme žádné informace, že by došlo k útokům na účty klientů Waldviertler Sparkasse Bank.
Některé české banky v posledních dnech čelily několika pokusům o zcizení peněz klientů prostřednictvím podvodné mobilní aplikace s názvem Blockers call 2019. Tato aplikace byla dostupná v oficiálním aplikačním obchodě Google Play pro smartphony s Androidem. Zavirovaná aktualizace aplikace umožňuje útočníkům dostat se k bankovnímu účtu majitele mobilního telefonu.
11.12.2018
Upozorňujeme na podvodné emailové zprávy, které se začínají šířit internetem
Podvodníci se na internetu vydávají za bankéře a snaží se důvěřivé osoby připravit o peníze. Jedná se o emailovou kampaň cílící na klienty České spořitelny a z části se může jednat i o útoky na klienty ostatních bank v ČR. Phishingové a spamové kampaně se pravidelně začínají šířit v období, kdy dochází k větší emailové komunikaci a častým nákupům na internetu.
Buďte opatrní při otevírání příloh emailů! Před otevřením přílohy si zkontrolujte, odesílatele, který Vám email odeslal.
Do internetového bankovnictví přistupujte pouze z důvěryhodných internetových stránek https://www.wspk.cz
Před odesláním platebního příkazu z internetového bankovnictví si zkontrolujte zasílanou částku a číslo účtu příjemce, zda nedošlo ke změně těchto údajů.
Pro platby přes mobilní telefon využívejte pouze aplikaci smartbanking.
Na mobilních telefonech nepoužívejte internetové prohlížeče k přihlašování do internetbankingu.
25.9.2018
Upozorňujeme na podvodné útoky pomocí zavirované aplikace QRecorder
Některé české banky v posledních dnech čelily několika pokusům o zcizení peněz klientů prostřednictvím podvodné mobilní aplikace s názvem QRecorder. Tato aplikace byla dostupná v oficiálním aplikačním obchodě Google Play pro smartphony s Androidem. Zavirovaná aktualizace aplikace umožňuje útočníkům dostat se k bankovnímu účtu majitele mobilního telefonu.
Nemáme žádné informace, že by došlo k útokům na účty klientů Waldviertler Sparkasse Bank AG, ale přesto bychom Vám chtěli doporučit zcela v souladu s tiskovou zprávou České bankovní asociace několik základních pravidel bezpečnosti v online prostředí:
1) Co nejdříve odinstalovat aplikaci QRecorder, pokud aplikaci do svého mobilního telefonu instalovali a zkontrolovat peněžní prostředky na svých účtech.
2) Instalovat pouze důvěryhodné a prověřené aplikace.
3) Na mobilním telefonu používat pouze aplikaci pro smartbanking. V žádném případě nespouštět na mobilním telefonu internetový prohlížeč a přihlašovat se do internetového bankovnictví.
Zde naleznete tiskovou zprávu od ČBA (Česká bankovní asociace).
24.8.2018
Upozorňujeme na množící se případy páchání podvodů na seniorech!
V současné době dochází na území celé ČR k páchání podvodů na seniorech. Podvodníci si vytipují oběť, kterou po telefonickém kontaktu donutí vybrat mnohdy celoživotní úspory.
Jak se pachatel snaží seniora přesvědčit?
Při telefonickém rozhovoru používají smyšlené příběhy týkající se zejména rodinných příslušníků, kteří se nacházejí ve finanční nebo právní nouzi. Pachatel se může nejčastěji vydávat za vnuka, nebo blízkého kamaráda.
23.8.2018
Waldviertler Sparkasse Bank AG klientům doporučuje
Vaše heslo do internetového bankovnictví by mělo být dostatečně silné a jiné, než hesla, která zadáváte k různým registracím
na internetových stránkách.
22.7.2018
Platíte na internetu kartou?
Před provedením platby si ověřte, že e-shop, na kterém se chystáte provést nákup, patří k důvěryhodným internetovým obchodům.
Co proto můžete udělat?
1) Zkontrolujte si název stránky e-shopu.
2) Zkontrolujte si, že stránka obsahuje ikonu (zámeček) s bezpečnostním certifikátem.
3) Pokud nakupujete na e-shopu poprvé, můžete se pokusit vyhledat recenze na patřičný internetový obchod.
![]() Zavolejte nám |
![]() Napište nám |
![]() Zavolejte mi zpět |
![]() Pobočky |
|
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
|
![]() |
Důležité dokumenty |
• Přehled všech dokumentů
najdete
zde.
|
![]() |
Nejčastější otázky a odpovědi |
• Všechny otázky a odpovědi najdete
zde.
|
![]() |
Poradíme vám na lince |
+420 384 344 110 |