Každý člověk starší 18 let. Může to být i cizinec s přechodným nebo trvalým pobytem v České republice. Nejlépe uděláte, když přijdete k nám na pobočku, kde vše individuálně vyřešíme.
Jaké dokumenty k založení potřebuji?
Přineste si platný občanský průkaz nebo pas. Cizinci potřebují potvrzení o přechodném nebo trvalém pobytu.
Jaký účet je pro mě vhodný?
Nabízíme několik typů osobních účtů. Prohlédněte si naši nabídku nebo si nechte poradit od bankovního poradce na pobočce.
Jak si založím účet u Sparkasse?
Přijďte na kteroukoliv z našich poboček.
Zavolejte na číslo 384 344 110.
Napište na info@wspk.cz.
Kolik osobních účtů si mohu založit?
Je to jen na vás, my jejich počet neomezujeme. účty můžete mít v českých korunách nebo v i v cizí měně.
Dostanu k účtu platební kartu?
Ano, platební kartu dostanete zdarma.
Je platební karta pojištěná?
Ano, je pojištěná proti ztrátě v České republice. Pojištění na cesty do zahraničí není její součástí.
Je v platební kartě i cestovní pojištění?
Ne. Cestovní pojištění si můžete sjednat zvlášť.
Budu dostávat automaticky papírové výpisy z účtu?
Ne. Standardní jsou elektronické výpisy, za které nic neúčtujeme. Pokud chcete, můžeme vám posílat i papírové výpisy. Aktuální výši poplatku najdete v sazebníku.
Jsou peníze na účtu pojištěné?
Ano, ze zákona.
Mohu posílat platby do zahraničí?
Ano, můžete platit po celé Evropské unii a je možné posílat platby i do ostatních zemí na celém světě.
Jaké služby jsou v ceně vedení účtu?
Je jich řada - od elektronických plateb po vydání platební karty.
Je možné, aby jeden účet používali 2 lidé?
Ano. Majitelem je jeden z manželů a druhý je uveden jako disponent. Při zakládání je nutné, aby na pobočku přišel i druhý z manželů, protože se také musí prokázat občanským průkazem a musí nastavit svůj podpisový vzor.
Chci, aby se disponentem účtu stal cizinec. Je to možné?
Ano. Oba dva přijďte na pobočku s doklady totožnosti.
Jak můžu vkládat peníze na svůj účet?
Pošlete je převodem nebo je v hotovosti zdarma vložte na pokladně všech našich poboček.
Co je potřeba pro vyřízení dědického řízení?
Dědic osobně přijde na pobočku s platným občanským průkazem a přinese rozsudek o ukončení dědického řízení.
Jak mám správně zadat platbu přes internetové bankovnictví?
Vše by mělo být intuitivní a snadné. Pokud však máte problém, nejlepší je zajít na naši pobočku. Poradce vám všechno ukáže. Nebo můžete zavolat na linku podpory na číslo 384 344 123, 384 344 132.
Dětské konto
Kdo může založit dětské konto a co k tomu potřebuje?
Dětské konto může založit pouze zákonný zástupce dítěte, který potřebuje občanský průkaz a rodný list dítěte.
Kolik stojí vedení dětského konta?
Podporujeme finanční gramotnost u dětí, a proto je účet do 15 let věku dítěte bezplatný. Neplatíte nic za vedení, výpisy ani za výběry.
Je povinnost na účet pravidelně spořit?
Ne. Dítě si může ukládat peníze každý týden nebo třeba jen 1 ročně o narozeninách.
Co se stane, když dítě dosáhne 15 let?
Z dětského konta se automaticky stane mládežnické S-Club konto, které je stejně jako dětské zvýhodněné.
S-Club konto pro mladé
Kdo si může založit S-Club konto?
S-Club konto je pro všechny mladé lidi od 15 do 26 let. Status studenta nepotřebujete.
Pokud si chcete konto založit a ještě vám nebylo 18 let, přijďte se svým zákonným zástupcem. Nezapomeňte mu
připomenout, že bude potřebovat občanský průkaz.
Jak si založím S-Club konto?
Zvládneme to rychle na jakékoliv pobočce. Pokud ve
svém okolí pobočku nemáte, kontaktujte nás telefonicky nebo e-mailem. Připravíme smlouvu a k podpisu vám ji
pošleme poštou. Podpis si však musíte nechat ověřit třeba na Czech Pointu, který bývá na poštách, abychom
měli jistotu, že si někdo jiný nezakládá účet na vaše jméno.
Dostanu k účtu platební kartu?
Ano. Můžete si ji objednat při zřizování účtu.
Budu automaticky dostávat papírové výpisy k účtu?
Záleží na vás. Při zřizování účtu si sami určíte, jak
chcete výpisy dostávat. Můžeme vám je posílat poštou, elektronicky nebo máte možnost vyzvednout si je na
pobočce.
Mohu si k účtu sjednat pojištění?
Ano. Pojištění na cestu do zahraničí můžeme k S-club
kontu připojit přes platební kartu. Samostatně vám můžeme zařídit životní a úrazové pojištění Flexi, které
platí po celém světě.
Co se stane, až mi bude 26 let?
Účet u Waldviertler Sparkasse Bank AG můžete využívat
dál. S-club konto po domluvě s vámi převedeme na jeden z běžných účtů.
Tuzemský platební styk
Poslal jsem peníze na špatný účet. Co mám dělat?
Ještě není vše ztraceno. Pokud v bance vámi zadané číslo účtu neexistuje, platba se za několik dní vrátí na váš účet.
Jestliže však účet existuje, peníze se na něj připíší a vy musíte jeho majitele požádat o vrácení.
Vyplňte tento formulář pro vrácení chybně zaslané platby. Takto vyplněný formulář zašlete do banky,
do které jste peníze zaslali.
Posílám tuzemskou expresní úhradu. Kdy příjemce dostane peníze?
Peníze mu přijdou na účet ještě ten den. Musíte je však odeslat do 13.00 hod.
Mohu zrušit úhradu s budoucí splatností?
Ano, máte 2 možnosti:
Sami si příkaz zrušte v internetovém bankovnictví
Zajďete na pobočku
Oba způsoby jsou zdarma.
Z účtu mi neodešlo inkaso. Proč?
Zkontrolujte, jestli jste povolili platit inkaso z účtu.
Ověřte si, že jste správně vyplnili číslo účtu, kód banky, symboly a limit inkasované částky.
Jestliže je vše správně, podívejte se, jestli nemáte moc nízký limit plateb za období.
Kdy se zaplatí SIPO?
Předpis úhrad se zpracovává dvoukolově. První zpracování probíhá k 12. kalendářnímu dni v měsíci
(v příp. víkendu nebo svátku následující den). Druhé zpracování (nezpracované z prvního kola) následuje
k 20. kalendářnímu dni v měsíci (v příp. víkendu nebo svátku následující den).
Mám na účtu málo peněz. Zpracuje se příkaz?
Ne. Zůstane aktivní 5 dní. Pokud vám do této doby přijdou na účet peníze, příkaz zpracujeme.
Jestliže ne, příkaz po uplynutí lhůty zamítneme. Poté musíte zadat nový.
Neplatí pro inkaso SIPO.
Zahraniční platební styk
Co je SEPA úhrada?
SEPA úhrada je platba v rámci prostoru SEPA (země EU/EHP) bez omezení převáděné částky v měně EUR. Účet příjemce musí být ve tvaru IBAN. Způsob vypořádání poplatků SHA.
Pokud převod nesplňuje některý z výše uvedených požadavků, nejedná se o SEPA úhradu, ale o klasický zahraniční převod.
Co znamenají poplatky SHA, BEN, OUR?
SHA (shared): Příkazce platí poplatky své bance a příjemce je zaplatí ve své (popřípadě i ve zprostředkujících bankách).
BEN (beneficiary): Všechny poplatky platí příjemce.
OUR (our): Všechny poplatky platí příkazce.
Příjemci se nepřipsaly peníze na účet. Co se stalo?
Mohlo se stát, že byla změněna měna převodu, než ve které byla odeslána. Cizí banka také mohla částku snížit o své poplatky. Požádejte příjemce, ať ještě jednou podrobně zkontroluje svůj výpis od data, kdy jste platbu odeslali.
Na účet mi nepřišly peníze ze zahraničí. Co mám dělat?
Nechte si od příkazce poslat potvrzení z jeho banky o odeslání platby. Zkontrolujte, jestli správně vyplnil vaše číslo účtu ve tvaru IBAN, SWIFT/BIC a další údaje. Pokud vše souhlasí, požádejte příkazce, aby platbu ve svojí bance reklamoval.
Vrátila se mi zahraniční platba, kterou jsem odeslal. Proč?
Pravděpodobně jste zadali špatné bankovní spojení nebo jste vyplnili chybný název účtu příjemce. Dalším častým důvodem také je, že banka příjemce neprovádí převody v určité měně. Například banky v USA nebo v Austrálii nepřipisují platby v českých korunách. Proto v těchto případech raději posílejte eura nebo dolary.
Spořící účet
Kdo si může založit spořicí účet?
Každý člověk starší 15 let, který je způsobilý k právním úkonům a je občanem České republiky, Evropské unie nebo má na trvalý či přechodný pobyt na území České republiky.
Jaký získám úrok?
Spořicí účet úročíme podle pohyblivého úrokového lístku, který se odvíjí od situace na finančním trhu. Platnou sazbu vždy najdete v úrokovém lístku. Pokud máte u Waldviertler Sparkasse Bank AG zároveň běžný účet, nabídneme vám lepší úrok.
Kolik spořicích účtů můžu mít?
Na 1 rodné číslo je možné zřídit 1 spořicí účet.
Jsem cizinec. Jaké doklady k založení účtu potřebuji?
Přineste si pas. Cizinec, kterému bylo přiděleno české rodné číslo, může potvrdit svou totožnost Povolením k trvalému nebo přechodnému pobytu.
Co se stane, když překročím limit 250 000 Kč?
Úročení je pásmové. Představte si, že máte na spořicím účtu 300 000 Kč. Z toho se 250 000 úročí vyšší sazbou. Pouze částka, která tuto hranici přesáhne - v našem příkladu 50 000 Kč - je úročena nižší sazbou.
Stavební spoření
Mám již založenou jednu smlouvu se státní podporou a chci si uzavřít další smlouvu. Mohu si ji uzavřít také se státní podporou?
Ano, dokonce je to nejvýhodnější, co můžete udělat. Jen u smlouvy, která je po celou dobu existence vedena s požadavkem na státní podporu dochází k přelévání uspořené částky nad stanovený limit do dalších let pro nárok na státní podporu. Státní podpora je přiznávána na smlouvu starší. Nevyčerpá-li tato smlouva maximální limit je přiznána státní podpora na mladší smlouvu. To platí i pro smlouvy zděděné.
Do kdy musím zaplatit platbu na stavební spoření na konci kalendářního roku, abych získal nárok na státní podporu z této částky?
Pro uplatnění nároku na státní podporu z vkladů uložených na účet stavebního spoření v určitém kalendářním roce, musí být všechny vklady připsány na účet stavebního spoření nejpozději dne 31. 12. téhož kalendářního roku.
Jakým způsobem mohu spořit?
Ve smlouvě o stavebním spoření se zavazujete spořit pravidelnými měsíčními vklady, a to až do výše cílové částky. SSČS může využít svého práva a případně odmítnout mimořádné vklady.
Mohu spořit i po šesti letech od uzavření smlouvy o stavebním spoření?
Ano. Smlouva o stavebním spoření je uzavírána na dobu neurčitou (6 let je minimální doba spoření pro přiznání nároku na státní podporu). Obsahuje-li smlouva o stavebním spoření nárok na státní podporu, státní podpora bude nárokována po celou dobu spoření až do zrušení smlouvy.
Jak postupovat při výpovědi smlouvy nezletilého účastníka?
Smlouvu o stavebním spoření nezletilého účastníka mohou ukončit jeho zákonní zástupci (rodiče). Peníze na účtu stavebního spoření nezletilého účastníka jsou jeho osobním majetkem. V některých případech se při nakládání s těmito penězi nejedná o běžnou záležitost při správě jeho majetku, a proto je nutné rozhodnutí opatrovnického soudu. Kterýkoliv z rodičů může podat výpověď smlouvy o stavebním spoření. Pokud s takto podanou výpovědí souhlasí i druhý rodič a smlouva je ukončována po 6 letech, pak není potřeba schválení výpovědi opatrovnickým soudem. Pravomocné schválení přiznání soudem je potřeba v případě, kdy rodiče požadují ukončit smlouvu o stavebním spoření před uplynutím 6 let od jejího uzavření nebo v případě, že s výpovědí nesouhlasí oba rodiče.
Kapitálový vklad
Kdo si může založit kapitálový vklad?
Může si ho založit fyzická i právnická osoba.
Jak funguje úročení u kapitálového vkladu?
Úrok připisujeme po uplynutí 6-ti měsíční lhůty a v každém následujícím půlroce ho zvyšujeme. Můžete si zvolit, jestli chcete úroky připsat k jistině nebo si je převést na běžný účet nebo jiný produkt u WSPK.
Můžu na kapitálový vklad ukládat další peníze i v průběhu trvání vkladu?
Další peníze můžete vložit do 30 dnů po založení vkladu. Následně se vklad uzavře a další peníze už do něj vkládat nemůžete. Pokud získáte nečekaně další volné finance, můžete si založit další kapitálový vklad.
Jaký je rozdíl mezi kapitálovým a termínovaným vkladem?
Termínovaný vklad
Kapitálový vklad
úrok je po celou dobu trvání vkladu stejný
úrok roste každých 6 měsíců
Minimální vklad nebo zůstatek je 30 000 Kč
Minimální vklad nebo zůstatek je libovolný
Kolik kapitálových vkladů si mohu založit?
Je to jen na vás, počet kapitálových vkladů na osobu neomezujeme.
Kolik zaplatím za založení kapitálového vkladu?
Přesně 0 Kč. Založení i vedení kapitálového vkladu máte u nás zdarma.
Vkladové účty
Kdo si může zřídit termínovaný vklad?
Fyzické a právnické osoby. Dítěti může vklad zřídit zákonný zástupce.
Co je to doba trvání vkladu?
Je to doba, na kterou si u nás peníze uložíte. Během ní není možné peníze bez poplatku vybrat. Vklad může trvat od 1 do 36 měsíců.
Co je to automatická obnova?
Při zřizování vkladu si můžete zvolit možnost automatické obnovy. Pokud neoznámíte, že si vklad chcete po uplynutí doby trvání vybrat, automaticky se prodlouží zase na stejnou dobu.
Pokud si úroky nevyberete a zvolíte jejich připsání k vkladu, v dalším období se už bude úročit vyšší částka. Pokud si nevyberete automatickou obnovu, po uplynutí doby vklad skončí a vy máte peníze k dispozici.
Mohu vložit další peníze na vklad v průběhu spoření?
Ano, ale pouze u varianty s automatickou obnovou. U jednorázového vkladu ne. Pokud máte další peníze, které chcete nechat úročit v jednorázovém termínovaném vkladu, je třeba si založit vklad nový. Výhodou je, že jejich počet na osobu je neomezený.
Musí se úrok zdanit?
Za fyzické osoby banka odvádí 15% daň z úroku, právnické osoby daní samy.
Je možné vybrat peníze z termínovaného vkladu předčasně?
Ano. Předčasný výběr je zpoplatněn dle aktuálního sazebníku poplatků.
Vkladní knížky
Kdo si může založit vkladní knížku?
Může si ji založit fyzická i právnická osoba.
Když si chci vklad vybrat, musím dát předem výpověď?
U vkladní knížky s výpovědní lhůtou nemusíte dávat výpověď. Po vložení vkladu běží automaticky zvolená výpovědní lhůta. Peníze můžete vybrat 30 dní před a 8 dní po uplynutí lhůty.
Mohu si vybrat úroky z vkladní knížky bez poplatku?
Ano, úroky si můžete zdarma vybírat v průběhu celého měsíce ledna. Pokud je nevyberete a necháte je na knížce, začne u nich běžet výpovědní lhůta shodná se lhůtou vkladní knížky.
Ztratil jsem vkladní knížku, co mám dělat?
Na kterékoliv pobočce požádejte o vydání nové.
Je možné, aby svému vnukovi založili vkladní knížku prarodiče?
Ne. Při zakládání vkladní knížky pro dítě je třeba, aby byl přítomný alespoň jeden z jeho zákonných zástupců.
Co se stane s novorozeneckou vkladní knížkou po 6 letech?
Po uplynutí 6-ti leté lhůty vkladní knížku automaticky převádíme na vkladní knížku bez výpovědní lhůty.
Mohou na vkladní knížku spořit i prarodiče?
Ano, mohou.
Mohu vkládat a vybírat z novorozenecké vkladní knížky během vázací lhůty?
Vkládat můžete kdykoliv, ale částečné výběry nejsou možné. Během 6-ti leté lhůty lze za poplatek knížku v souladu se zákony pouze předčasně zrušit.
Může se změnit úroková sazba v průběhu vázací lhůty?
Ano, vkladní knížka se úročí vyhlašovanou úrokovou sazbou, která se může kdykoliv změnit.
Hypotéka
Co je to hypotéka?
Hypoteční úvěr si lidé berou, když si chtějí koupit nebo postavit bydlení. Waldviertler Sparkasse Bank AG poskytuje hypotéky na nemovitosti na území České republiky. Lidé za hypotéku ručí svým domem nebo bytem (i rozestavěným).
Kdo může požádat o hypotéku?
Žadatel musí být plnoletý a právně způsobilý.
O hypotéku může požádat žadatel a ručitelé nebo žadatel a spolužadatelé.
Žadatel musí mít pravidelný příjem.
Musím dokládat příjmy?
Ano. Je nutné doložit příjmy žadatele, spolužadatele a ručitele.
Musím dokládat výdaje?
Ano. Je nutné doložit výdaje domácnosti žadatele, spolužadatele a ručitele, a to, pokud nemají aktivní účet u Waldviertler Sparkasse Bank AG.
Jaké podmínky musím splnit, abych dosáhl na hypotéku?
Musíte vydělávat dost na to, abyste mohli pravidelně platit měsíční splátky.
Musíte mít nemovitost v České republice, na kterou Waldviertler Sparkasse Bank AG získá zástavní právo. Může jít o nemovitost, kterou jste si za hypotéku koupili.
Potřebujeme, abyste nám ukázali kupní smlouvu, stavební povolení, rozpočet stavby a další potřebné dokumenty.
Jakou částku si mohu maximálně půjčit?
Záleží na individuálním posouzení každého žadatele. Maximální limit nemáme stanovený.
Musím mít u Waldviertler Sparkasse Bank AG vedený osobní účet?
Ano. Je nutné, abyste u nás měli běžný účet, ze kterého budete hypotéku splácet. Pokud má u nás účet spolužadatel nebo ručitel, můžete se domluvit a splácet hypotéku přes něj.
V některých případech děláme výjimku. U 2 spolužadatelů například nevyžadujeme vedení 2 osobních kont, protože víme, že rodina používá jen 1 účet, kam chodí obě výplaty.
Pokud ještě u Waldviertler Sparkasse Bank AG nemáte běžný účet, otevřeme vám ho v den podpisu smlouvy o hypotéce.
Kolik zaplatím za hypotéku u Waldviertler Sparkasse Bank AG?
Za vyřízení a poskytnutí hypotéky zaplatíte poplatek. Obvykle to není více než 3 000 Kč. Jeho výši určuje individuálně osobní bankovní poradce.
Pokud v procesu posuzování úvěr zamítneme, žádný poplatek si neúčtujeme. To platí i v případě, že se vám nabídneme smlouvu, ale vy si mezitím hypotéku rozmyslíte.
Čerpání schválené hypotéky je zdarma.
Můžu si hypotéku odečíst z daní?
Ano. Ze základu daně si můžete odečíst úroky, které jste na hypotéce zaplatili ve zdaňovacím období. Pokud jste dostali peněžní podporu od státu, musíte ji odečíst od výše úroků. Podrobnosti najdete v platném zákoně o dani z příjmu.
Waldviertler Sparkasse Bank AG automaticky a zdarma zasílá roční potvrzení o zaplacených úrocích. Pokud ho třeba ztratíte a potřebujete další, stačí požádat na pobočce, telefonicky nebo přes internetové bankovnictví
Mám si zvolit variabilní nebo fixní úrokovou sazbu?
Je to velmi individuální. Záleží hlavně na finanční situaci klienta, délce splácení a situaci na trhu. Poraďte se se svým osobním bankéřem.
Nemusí platit, že je variabilní sazba nižší než fixní. Za nynější situace na trhu jsou obě sazby téměř stejné. Ale je pravda, že v minulosti byly fixní sazby o něco vyšší než variabilní.
Sazbu lze zafixovat, za tyto úpravy si neúčtujeme poplatky.
Jak mám požádat o změnu variabilní úrokové sazby na fixní nebo naopak?
Zastavte se na pobočce, požádejte v elektronickém bankovnictví nebo pošlete e-mail. O změně typu sazby sepíšeme dodatek k úvěrové smlouvě.
Jak dlouho budu hypotéku splácet?
Domluvíte se individuálně s vaším poradcem. Maximální doba splácení je 30 let. Nemáme žádná omezení týkající se věku, každý případ posuzujeme zvlášť.
Jakým způsobem splácím hypotéku?
Splátky automaticky odesíláme z běžného účtu hlavního žadatele, který má u Waldviertler Sparkasse Bank AG. Můžeme se domluvit na tom, že platby budou chodit z jiného vašeho účtu nebo z konta spolužadatele a ručitele.
Sami si určíte datum, kdy odejde měsíční splátka.
Splátky zůstávají po celou dobu trvání úvěru ve stejné výši (anuitní splátky).
V průběhu trvání hypotéky si klient může zažádat o zvýšení nebo snížení splátky natrvalo nebo na přechodnou dobu.
Pokud máte odklad splátek a peníze nám začnete posílat třeba až za půl roku poté, co jste začal čerpat peníze, účtujeme úrok z čerpané výše úvěru. S poradcem se domluvíte, jestli bude frekvence měsíční nebo čtvrtletní.
Jak je to s mimořádnými splátkami?
Podmínky se liší u jednotlivých smluv.
O vložení mimořádné splátky je potřeba požádat na pobočce, dopisem nebo přes elektronické bankovnictví. Peníze vložíte na stejný účet, ze kterého obvykle posíláte splátky. Při osobním setkání s klientem probíráme, jestli chce v návaznosti na mimořádnou splátku změnit upravit délku splácení nebo výši pravidelné splátky.
Do kdy musím vyčerpat peníze?
Na termínu se domlouváme s klientem. U koupi bytu obvykle stačí 3 měsíce, u stavby nebo rekonstrukce je doba delší.
Nevyčerpám celou hypotéku, stačí mi méně peněz. Co se stane?
V některých smlouvách je uvedený termín konce čerpání peněz. Po tomto datu může banka sama úvěr snížit. Obvykle telefonujeme klientům a ujišťujeme se, že další peníze už skutečně čerpat nebudou. Není třeba sepsat dodatek ke smlouvě.
Můžete vyčerpat pouze část úvěru a už začít splácet jistinu a úrok.
Co když mám schválenou hypotéku, ale peníze potřebuji až za čas?
Pokud peníze nepotřebujete brzy čerpat a chcete je rezervovat na delší dobu než 1 rok, můžeme vám účtovat pohotovostní provizi v individuální výši.
Můžu splácení hypotéky na čas odložit?
Ano, je možné požádat o přerušení, odklad splátek nebo jejich snížení. Důvody jsou různé, obvykle jde ztrátu zaměstnání nebo dlouhodobou nemoc. V dodatku sjednáme další postup. Můžete si například prodloužit celkovou dobu splácení nebo až si najdete novou práci, zvýšit pravidelné splátky a výpadek tak dohnat.
Můžete si odložit splácení jistiny, ale ne splácení úroků. Výhodou je, že počet žádostí o odklad splátek neomezujeme. Žádosti posuzujeme individuálně a pokud je to jen trochu možné, snažíme se jim vyhovět.
Nemám peníze na splátku. Kdy je nutné začít řešit odklad?
Co nejdřív. Snažíme se vám vyjít maximálně vstříc, ale je vždy lépe, když o tom víme s předstihem. Pokud se nám ozvete až 1 den před koncem splatnosti nebo dokonce až poté, není to ideální.
Jak funguje uvolnění zástavního práva po splacení hypotéky?
Po splacení hypotéky připravíme závěrečnou dokumentaci. Ta obsahuje část znehodnocené směnky (pokud byla u úvěru) a oznámení o zániku zástavního práva pro katastr nemovitostí (tzv. kvitance).
Podle domluvy vám dokumenty pošleme poštou nebo si je převezmete na pobočce.
Kvitanci následně podáte na katastr, který zástavní právo vymaže. úřad si za tento krok účtuje 1 000 Kč.
V některých případech můžeme kvitanci na vaši žádost odeslat na katastr sami a poplatek strhneme z vašeho běžného účtu.
Podklady k zrušení vinkulace u životního pojištění nebo pojištění nemovitosti posíláme přímo do pojišťovny. Pokud chcete, podklady dostane vy a vše si zařídíte sami.
Americká hypotéka
Kdo může požádat o americkou hypotéku?
Žadatel musí být plnoletý a právně způsobilý.
O hypotéku může požádat žadatel a ručitelé nebo žadatel a spolužadatelé.
Žadatel musí mít pravidelný příjem.
Kolik můžu půjčit?
Nemáme stanovenou maximální hranici. To, kolik vám půjčíme, závisí na hodnotě zastavené nemovitosti a případně také na dalších vlastních prostředcích. Vždy si ověřujeme, jestli jste schopný splácet.
Musím dokládat příjmy?
Ano. Je nutné doložit příjmy žadatele a dalších osob, které v úvěru figurují. Může to být spolužadatel a ručitel.
Musím dokládat výdaje?
Ano. Je nutné doložit výdaje domácnosti žadatele, spolužadatele a ručitele, a to, pokud nemají aktivní účet u Waldviertler Sparkasse Bank AG.
Na jak dlouhou dobu si můžu vzít americkou hypotéku?
Doba splácení je individuální, bývá však kratší než u klasické hypotéky.
Spotřebitelský úvěr
K čemu slouží spotřebitelský úvěr?
Je to jen na vás. Peníze z této půjčky využijete na cokoliv. Neptáme se, na co konkrétně je potřebujete a pošleme je na váš běžný účet u Waldviertler Sparkasse Bank AG. Bezúčelové půjčky poskytujeme i nad 50 000 Kč.
Podle výše úvěru a vaši bonity vám můžeme poskytnout úvěr i bez zajištění. V některých případech můžeme naopak žádat, abyste měli ručitele nebo ručili vinkulací životní pojistky.
Kolik za půjčku zaplatím?
Aktuální výši poplatku za poskytnutí úvěru a jeho vedení najdete v sazebníku. úrokovou sazbu stanovujeme individuálně a následně zakotvujeme do smlouvy. Čerpání úvěru je zdarma.
Jak rychle získám peníze?
Pečlivým zvažováním každé půjčky chráníme své i naše peníze. Proto půjčky neschvalujeme na počkání. Musíte předložit potřebné dokumenty a my následně rozhodujeme, jestli vám peníze půjčíme. U malých úvěrů máte peníze obvykle k dispozici do 14 dnů.
Mohu poslat mimořádnou splátku?
Podmínky se liší u jednotlivých smluv.
O vložení mimořádné splátky je potřeba požádat na pobočce, dopisem nebo přes elektronické bankovnictví. Peníze vložíte na stejný účet, ze kterého obvykle posíláte splátky. Při osobním setkání s klientem probíráme, jestli chce v návaznosti na mimořádnou splátku změnit upravit délku splácení nebo výši pravidelné splátky.
Mohu si zaplacené úroky odečíst z daní?
Ne. Zákon umožňuje snížení daňové základu o zaplacené úroky jen u hypotéky.
Můžu si splátky odložit?
Ano. Požádejte o to na pobočce nebo přes elektronické bankovnictví. Můžete si odložit pouze splácení jistiny, ne úroků. Na každý případ se díváme individuálně a když je to jen trochu možné, nechceme ani potvrzení o nemoci nebo ztrátě zaměstnání.
Internetbanking
Jak zruším již odeslaný příkaz?
Příkaz, který ještě není zpracován je možné zrušit v menu Přehledy vytvořených
příkazů (dle odpovídajícího typu příkazu) přes tlačítko Detail a ve spodní části
je tlačítko Zrušit. Zrušení příkazu je nutné autorizovat pomocí SMS klíče. Zrušení příkazu přes internetové bankovnictví je bez
poplatku.
Příkazy, které lze ještě zrušit:
když provádíte zrušení příkazu do 5 minut od jeho odeslání (ještě probíhá zpracování)
příkazy s budoucím datem splatnosti - do konce účetního bankovního dne předcházejícího dnu s datem splatnosti příkazu, tj. do 18:00 posledního bankovního pracovního dne, který předchází dnu splatnosti příkazu.
příkazy, které nejsou provedeny z důvodu nedostatečného krytí k provedení
Nezobrazuje se mi přihlašovací stránka https://eb.wspk.cz
Zřejmě používáte starší verzi internetového prohlížeče, který nepodporuje
šifrování TLS 1.2 a po přechodu na stránku https://eb.wspk.cz se Vám zobrazí
jen hláška, že stránka nemůže být zobrazena. Použijte pro internetové
bankovnictví aktualizovanou verzi prohlížeče, případně jiný podporovaný
prohlížeč v aktuální verzi.
Při přihlášení mi aplikace píše: Autorizace selhala…
Ověřte, zda zadáváte správný SMS klíč a správné heslo do aplikace.
V případě, že se přihlašujete do aplikace poprvé, použijte aktivační heslo,
které jste obdrželi v bance.
Při změně hesla mi aplikace píše: Autorizace selhala…
Ověřte si, jestli opravdu do pole heslo v autorizační obrazovce zadáváte
původní heslo. V případě, že si měníte heslo v rámci úvodního přihlášení
do aplikace, pak je původním heslem tzv. aktivační heslo,
které jste obdrželi v bance.
Smartbanking
Jak službu aktivovat?
Aplikaci „Smartbanking“ si může aktivovat uživatel, který má přístup do aplikace „s Internetbanking“ a má v bance registrované telefonní číslo pro SMS zprávy z internetového bankovnictví. Aktivaci provádí uživatel v klientské zóně aplikace „s Internetbanking“ požadavkem na vydání Aktivačního klíče a odeslání autorizační SMS zprávy. Následně tyto údaje zadá na aktivační obrazovce aplikace „Smartbanking“, kterou si stáhl ze Store, a zvolí si autorizační heslo. V případě využívání aplikace na více zařízeních je nutné provést aktivaci aplikace pro každé zařízení.
Jak službu deaktivovat/zablokovat ?
Deaktivovat službu si může sám uživatel v Nastavení aplikace „Smartbanking“, v Klientské zóně aplikace „s Internetbanking“ nebo na žádost klienta na pobočce banky. K deaktivaci služby dojde také po překročení počtu chybných pokusů o přihlášení nebo autorizaci pokynů.
Co dělat, když jsem zadal 3krát chybně heslo?
Po překročení počtu chybně zadaných pokusů dojde k deaktivaci aplikace na zařízení, kde k překročení chybných pokusů došlo. Uživatel si poté musí pro dané zařízení službu znovu aktivovat v aplikaci „s Internetbanking“. Aplikace na ostatních zařízeních uživatele zůstávají aktivní.
Využívám aplikace „Smartbanking“ i „s Internetbanking“, co se stane, když se zablokuji v jedné aplikaci, bude druhá fungovat?
Ano, obě aplikace jsou na sobě z pohledu blokace uživatele nezávislé.
Co mám dělat, když jsem zapomněl heslo pro přihlášení a autorizaci pokynů pro „Smartbanking“?
V případě ztráty/zapomenutí hesla je nutná deaktivace aplikace „Smartbanking“ na zařízení a nová aktivace aplikace s novým nastavením hesla.
Je služba zpoplatněna?
Stažení a aktivace aplikace je zdarma, operace na účtu prováděné v aplikaci jsou zpoplatněné dle Sazebníku poplatků.
Existují nějaké limity a omezení pro platby přes „Smartbanking“?
Z bezpečnostního hlediska jsou nastaveny limity klienta, což je nejvyšší možná částka, kterou lze z aplikace „Smartbanking“ odeslat. Na žádost klienta je možné tuto hranici snížit. Dále mohou existovat limity účtu a limity uživatele, které si může uživatel nastavit sám v aplikaci „s Internetbanking“ a limity pro podepsání/autorizaci operací uživatelem, který je společný pro všechny služby internetového bankovnictví. Přehled nastavení limitů klienta ze strany banky naleznete zde
Je možné mít aplikaci aktivovanou na více zařízeních?
Ano, službu je možné mít aktivovanou na více zařízeních, na jednom zařízení je možné mít aplikaci aktivovanou jen pro jednoho uživatele
Kde nastavím notifikace o platbách nebo zůstatku?
Notifikace je možné nastavit v aplikaci „s Internetbanking“ v Nastavení účtu, pro který chcete oznámení dostávat a dále pak při aktivaci zařízení pro Smartbanking povolit přijímání notifikací pro dané zařízení. Toto nastavení je možné i následně změnit v Přehledu Smartbanking zařízení v Klientské zóně aplikace „s Internetbanking“. Notifikace pro kanál Smartbanking jsou zdarma.
Je možné vytvořit šablonu často používaných plateb?
Aplikace Smartbanking využívá šablony plateb z aplikace „s Internetbanking“, správa šablon plateb je možná pouze v aplikaci „s Internetbanking“.
Zemědělské úvěry
Jaké máte zkušenosti s financováním zemědělských úvěrů?
Financováním v oblasti zemědělství se zabýváme již od roku 1996....
Co všechno můžu úvěrem u Vaší banky financovat?
Úvěr u naší banky si sjednávají zemědělští podnikatelé z celé České republiky, kteří realizují širokou škálu projektů.
Jsme univerzální banka, která Vás nechce v účelu úvěru vůbec omezovat.
Musíme dokládat ekonomické výkazy a další doklady?
Ano. Požádáme Vás o doložení alespoň dvou ukončených účetních období a informací o probíhajícím. Další podklady s Vámi můžeme vyřídit například i e-mailem.
Nechci platit poplatek za zpracování úvěru „dopředu“, aniž bych věděl, že úvěr dostanu.
U nás hradíte poplatek za zpracování úvěru pouze v případě kladného schválení úvěru.
Do kdy musím prostředky z úvěru vyčerpat?
Na termínu čerpání se domlouváme s klientem. Vše je nastaveno individuálně, u stavby, rekonstrukce, nebo jiné modernizace podniku je samozřejmě doba čerpání delší a odpovídá průběhu projektu.
Je možné u Vaší banky zemědělský úvěr předčasně splatit?
Ano. Tato možnost ustanovení úvěrové smlouvy je pro nás zcela běžná.
Kontaktujte nás
Zavolejte nám
Napište nám
Zavolejte mi zpět
Pobočky
Jméno*
E-mail*
Téma
Běžné účty a vklady
Platební karty
Zemědělské úvěry
Privátní úvěry
Komerční úvěry
E-banking
Jste klientem naší banky?
AnoNe
Zpráva*
* Povinný údaj
Jméno*
Mobilní telefon*
Téma
Běžné účty a vklady
Platební karty
Zemědělské úvěry
Privátní úvěry
Komerční úvěry
E-banking
Jste klientem naší banky?
AnoNe
Vyberte čas*
08:00 - 10:00
10:00 - 12:00
12:00 - 14:00
14:00 - 16:00
* Povinný údaj
Jindřichův Hradec•Brno•Dačice•Moravské Budějovice•Pelhřimov•Třebíč•Třeboň
Kontaktujte nás
Zavolejte nám
Napište nám
Zavolejte mi zpět
Pobočky
Jméno*
E-mail*
Téma
Běžné účty a vklady
Platební karty
Zemědělské úvěry
Privátní úvěry
Komerční úvěry
E-banking
Jste klientem naší banky?
AnoNe
Zpráva*
* Povinný údaj
Jméno*
Mobilní telefon*
Téma
Běžné účty a vklady
Platební karty
Zemědělské úvěry
Privátní úvěry
Komerční úvěry
E-banking
Jste klientem naší banky?
Ano Ne
Vyberte čas*
08:00 - 10:00
10:00 - 12:00
12:00 - 14:00
14:00 - 16:00
* Povinný údaj
Jindřichův Hradec•Brno•Dačice•Moravské Budějovice•Pelhřimov•Třebíč•Třeboň