Přehled nastavení limitů pro internetové bankovnictví WSPK
Platnost nastavení limitů pro kanál Internetbanking je od 1.5.2015, pro kanál Smartbanking od 24.3.2015
Fyzická osoba
|
Denní |
Měsíční |
Internetbanking |
|
|
Domácí platby |
100.000,- |
---- |
Cizoměnové platby |
100.000,- |
---- |
Objekty účtů* |
100.000,- |
---- |
Smartbanking |
|
|
Domácí platby |
50.000,- |
100.000,- |
Fyzická osoba podnikatel
|
Denní |
Měsíční |
Internetbanking |
|
|
Domácí platby |
300.000,- |
---- |
Cizoměnové platby |
300.000,- |
---- |
Objekty účtů* |
300.000,- |
---- |
Smartbanking |
|
|
Domácí platby |
50.000,- |
100.000,- |
Právnická osoba
|
Denní |
Měsíční |
Internetbanking |
|
|
Domácí platby |
500.000,- |
---- |
Cizoměnové platby |
500.000,- |
---- |
Objekty účtů* |
500.000,- |
---- |
Smartbanking |
|
|
Domácí platby |
50.000,- |
100.000,- |
Měsíční limit klienta pro nezletilé osoby
|
8-15 let |
15-18 let |
Internetbanking |
|
|
Domácí platby |
1.000,- |
5.000,- |
Cizoměnové platby |
1.000,- |
5.000,- |
Objekty účtů* |
1.000,- |
5.000,- |
Smartbanking |
|
|
Domácí platby |
0,- |
3.000,- |
*Objekty účtů jsou např. trvalé příkazy, souhlasy s inkasem a platby SIPO. Tento bezpečnostní limit se vztahuje pouze na vznik požadavku na tyto operace.
Pozn.: Hodnoty limitů jsou uváděny v měně CZK.
Do limitu klienta se počítají i převody mezi vlastními účty a příkazy k inkasu. Pro počítání do limitu klienta je rozhodující autorizace požadavku na odeslání příkazu, nikoli datum splatnosti příkazu.
V případě, že Vám nastavený limit klienta nevyhovuje a požadujete jeho změnu, můžete požádat svého finančního poradce nebo zaslat žádost s úředně ověřeným podpisem. Při požadavku na snížení limitu klienta je možné také využít obecnou žádost v Internetbankingu.
Vysvětlení jednotlivých druhů limitů
- Limit klienta – Maximální limit pro objem transakcí realizovaných ze všech účtů, vedených na stejného majitele, bez ohledu na to, který z disponentů operace z těchto účtů autorizoval za definované období pro konkrétní elektronický kanál.
- Limit uživatele - Maximální limit pro objem transakcí konkrétního uživatele definovaný tímto uživatelem (klientem) pro konkrétní elektronický kanál (tj. bez ohledu s jakým klientským účtem tento uživatel pracuje).
- Limit účtu - Maximální limit pro objem transakcí odesílaných z konkrétního klientského účtu za dané období a definovaný klientem pro konkrétní elektronický kanál.
- Limit podpisového pravidla - Maximální limit pro objem transakcí realizovaných přes konkrétní podpisové pravidlo, které určuje úroveň oprávnění uživatele - disponenta ke konkrétnímu účtu (aktivní nebo pasivní přístup uživatele k účtu, aktivní přístup s omezením z hlediska maximální výše finančních prostředků nebo nutnosti společného podpisu s dalším uživatelem nebo více uživateli). Tento limit se vztahuje společně na všechny elektronické kanály.
Možnost nastavení limitů ze strany klienta
Limit uživatele nebo Limit účtu si může uživatel s příslušným typem oprávnění sám nastavit/měnit přímo v aplikaci Internetbanking, Limit klienta (hlavní bezpečnostní limit) může měnit jen poradce klienta na pobočce banky nebo na základě úředně ověřené žádosti klienta.
Příklad čerpání limitů
Firma s 2 běžnými účty, které ovládají dvě paní účetní. Účetní 1 pošle z účtu č.1 příkaz na 50.000Kč a z účtu č.2 příkaz na 70.000Kč. Účetní 2 odešle z účtu č.1 příkaz na 80.000 Kč. Z limitu klienta Firmy je tak vyčerpáno 200.000Kč, z limitu klienta účetní není vyčerpáno nic, protože všechny platby byly prováděné z účtů firmy, nikoli z účtů jednotlivých paní účetních.